طراحی وب سایت اهواز و پرتال های سازمانی

چه فونتی برای وب سایت شما مناسب است؟


هنگامی که افراد یک وب سایتی را برای کسب و کار خود طراحی میکنند، بیشتر تمرکزشان را روی انتخاب پالت رنگی مناسب یا بهبود ناوبری میگذارند در حالی که داشتن فونت مناسب نقش مهمی را در جذب کاربران خواهد داشت و این اطمینان را خواهد داد که پیامتان تاثیر درستی را روی افراد میگذارد. با توجه به این موضوع، در این مقاله به مبحث نحوه انتخاب فونت صحیح و مناسب میپردازیم.


به چه دلیلی فونت تاثیر بسیار زیادی دارد؟
استیو جابزاولین کسی بود که هنگامی که کامپیوتر Mac خود را ساخت،طرح فونت های مختلفی را ارائه داد. انتخاب فونت صحیح برای سایت،مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار می دهد و میزان بازدید کنندگان سایت شما را افزایش میدهد. فونت درست می تواند موجب شود که هویت brand شما به طور صحیح با خوانندگان ارتباط برقرار کند.

به عنوان مثال، فونت مناسب می تواند برای وب سایت هایی که خدمات حرفه ای ارائه میدهند (مانند بانک ها، شرکت های حسابداری و شرکت های حقوقیو…) مفهوم ثبات و قدرت را ارائه دهد. در حالی که برای یک وب سایت عکاسی ، عروسی یا مثلا یک استودیوی طراحی بوتیک، استفاده از فونتی که مفهوم ظرافت و خلاقیت را منتقل کند بهتر است.بناربراین مهمترین مساله استفاده از فونتی است که با صنعت و brand شما مرتبط باشد.

انواع فونت های اصلی: فونت های Serif در مقابل Sans Serif

فونت ها را می توان به دو نوع تقسیم کرد: serif و بدون serif

فونت های Serif با داشتن برجستگی های کوچک تزئینی در ابتدا و انتهای حروف از سایر فونتها متمایز میشوند و باعث می شود که حروف مشخص تر باشند و متن خواناتر شود.فونت های Serif معمولا در کارهای چاپی استفاده می شوند.

فونت های Sans Serif بسیار ساده و سر راست هستند، و به دلیل سادگی که دارند در این فونت ها اثری از برجستگی های تزئینی در ابتدا و انتهای حروف دیده نمیشود.

از فونت های Serif میتوان به Times New Roman و Garamond اشاره کرد که برای کسب و کارهای سنتی عالی هستند. در حالی که برای کسب و کارهای مدرن میتوان از فونت های Sans Serif مانند Helvetica استفاده کرد.

چطور فونت مناسب برای کسب و کارمان را پیدا کنیم؟

یکی از اولین مواردی که باید به آن توجه کرد هویت تجاری شماست.ابتدا از خودتان بپرسید که میخواهید چه نوع احساسی را به کاربر منتقل کنید و تمایل دارید چه نوع تصوراتی را به افرادی که به وبسایت شما می آیند ببخشید. آیا میخواهید با مخاطبین به طور دوستانه ارتباط برقرار کنید؟ یا دوست دارید کاربران از تجارت شما یک تصور قوی، پایدار و ماندگار داشته باشند؟

هنگامی که متوجه شدید چه احساسی را میخواهید ایجاد کنید، می توانید از راهنمایی ها و ابزارهایی برای داشتن و انتخاب فونت مناسب استفاده نمایید. به عنوان مثال، تصویر infographic زیر، مجموعه ای از فونت ها را همراه با آنچه که آنها ارتباط برقرار می کند، نشان می دهد. 

در مورد فونت های ترکیبی چه کار باید کرد؟
به طور معمول، یک وب سایت از بیش از یک فونت استفاده می کند، یکی برای محتواهای بدنه اصلی سایت و یکی دیگر برای سرفصل ها یا زیر شاخه ها.

هر گاه نیاز داشتید که از فونت های ترکیبی برای سایت خود استفاده کنید، شما باید از استفاده از فونت هایی که سبک های متضادی دارند، اجتناب کنید.در عوض، یک جفت فونتی را باید انتخاب کنید که اثر هماهنگی را داشته باشند. و از درگیری های بصری جلوگیری شود.

به اندازه فونت ها توجه بسیار زیادی داشته باشید
اندازه فونت شما تأثیر زیادی در تجربه کاربری وب سایت دارد. خوانندگان قدیمی و افرادی که دچار اختلال دید هستند با اندازه فونت کوچک مشکل پیدا می کنند و حتی کسانی که مشکل بینایی ندارند در صورتی که برای مدت زیادی به خواندن متن مشغول شوند دچار خستگی چشم خواهند شد. به یاد داشته باشید که بازدیدکنندگان سایت شما به دنبال مطالعه اطلاعات هستند بنابراین یکی از مهمترین موارد این است که فونت شما باید به راحتی قابل خواندن باشد.

به بک گراند فونت نیز باید توجه نمایید
در نهایت، فونت تنها یک جنبه از طراحی وب است. برای داشتن یک وب سایت زیبا و کاربردی، باید به هر جنبه ای از آن توجه نمایید. اطمینان حاصل کنید که فونت شما با پالت رنگی، تصاویر و پیام کلی برند تجاری وب سایت شما را منتقل میکند.

اشتراک گذاری در تلگرام